torsdag 3. september 2009

Første uka i Brussel

Da er første uka i Brussel snart unnagjort, og det har gått utrolig fort!

Forrige torsdag sto vi opp i god tro om at vi hadde god tid. Dette var helt til vi kom oss til Eina og jeg fikk melding om "Velkommen ombord til flight (ett eller annet) med avgang 6.15! Jeg hadde tydeligvis lest feil (avgang 7.10) og hadde beregnet kjøretiden deretter. Heldigvis har pappa en liten råkjører i seg, så vi rakk det akkurat når vi fikk flyplassmannen til å legge litt godvilje i det :P Kom på flyplassen 5.55, så da var det bare å komme seg igjennom sikkerhetskontrollen, løpe gjennom alt det fristende i tax-free'n, høre navnet mitt bli ropt opp, dytte vekk masse folk og bare løpe til gaten. (JA, folk stirra veldig når jeg kom sprutrød i ansiktet og utrolig andpusten!)

Jeg kom meg nå på flyet. Mellomlandet i København, verdens største flyplass! Kom frem i Brussel, og oppdaget at, søren, denne flyplassen er jo enda større!! Var utrolig glad for at søte, snille Siri og kjæresten kom og henta meg der. Etter en slik morgen så tror jeg jeg heller hadde lagt meg ned med alle uteliggerene på t-banen, enn å funnet frem i byen her! Slappet av resten av dagen. Gikk bare opp og ned gata her, for det var det eneste jeg turte å begi meg ut på.

Fredag møtte jeg Siri til frokost. En herlig baggis med parmaskinke! Gikk litt rundt på omvisning etterpå. Siri viste meg hvor skolen lå, Grand Place og shoppinggata. Det er utrolig mange bra butikker her, så skjønner ikke hvorfor byen ikke er promotert mer. Gikk hjem for å slappe av, for så å møte Siri til taco hos henne. Gikk hjem helt alene klokka 23, tror jeg. Føles ut som en ganske trygg by, egentlig. Masse tiggere her, men de gjør ikke mye ut av seg.

Lørdag var vi oppe ved slottet og så oss litt rundt og fant enda ei shoppinggate. Virker som om butikkene utenom kjedene enten er veldig dyre eller veldig billige! Kjøpte meg 3 par sko til 10euro hver!! Stakk hjem for å dusje og skifte og møtte Siri for å ta en drink. Fant en plass her som hadde utrolig gode drinker (selv om vi bare smakte på den ene..)! Så gikk vi til henne for å drikke litt vin. Gikk ut på bar, møtte noen utrolig hyggelige engelskmenn og resten er historie.

Nå må vi ta oppvasken, fikse oss og ut på bar med noen fra språkkurset. Fikk det plutselig litt travelt. Skriver mer om resten av uka i morra, på lørdag eller en annen dag :P

Tot ziens!

1 kommentar:

  1. åååh, Elinpelin, sågodt å høre at du har det bra, virker som en trygg by for deg, drinker å shopping da har du det fint;) hehe!! Synnøve spørr etter deg hver dag, så jeg har sagt at vi skal besøke deg når det nærmer seg jul,så kan vi handle julegaver der;) Ellers er alt ved det vante her på gården, ittno nytt akkurtat!! veldig greit å følge med på bloggen din, du får begynne å oppdatere litt oftere og med bilder, så får vi se litt mer av byen og livet vi å!! kos deg videre, så snakkes vi!! klem,klem:)

    SvarSlett