torsdag 29. september 2011

Kort til 5-åring

 Min kjære niese ble fem år i juni, og fikk forespørsel fra mamma om jeg kunne lage kort til henne fra mamma. Pga hastverk, ble det et veldig enkelt kort (mamma fikk det gratis altså). Skrev navnet hennes i mangeforskjellige fonter i word og skrev det ut i lilla på rosa papir. Deretter fikk Silhouetten jobben med å kutte ut et dobbelt 5-tall (jeg ville først ha bare 5-tallet som kort, men det ble for tynt..) og limte det på en hvit bazzil i passe størrelse. Limte på en fin blomst,  ferdig! Ser i ettertid at jeg kunne svertet litt her og der, men hvor mye bryr vel en 5-åring seg om kort da?


Jeg vet at de store dillene til Synnøve er Lynet McQueen og Hello Kitty. Hadde tenkt til å lage Lynet i 3D til henne, men rakk ikke, så derfor ble det Hello Kitty isteden. Silhouetten måtte trå til igjen og kuttet ut katta slik at det bare var å lime på pynt. Sløyfa og øyne er farget med promarkers. Kjolen er også tegnet på med promarker. Værhårene er svarte tråder og skjørtet er brudetyll som er lagt i mange lag og sydd vilkårlig sammen.

Reaksjonen jeg fikk var; "ÅÅÅH! HELLO KITTY! Jeg sa jeg ville ha Lynet McQueen da, men det går bra.."  Her om dagen, da jeg var innom med et John Deere-kort til faren hennes så sa a "Det var veldig fint! Jeg syns kortet du lagde til bursdagen min var veldig fint også. Kan du lære meg å lage slike kort?"  Verdens søteste 5-åring, med andre ord!

1 kommentar:

  1. Herlige kort! jeg falt spesielt for hello Kitty kortet heg da - perfekt for en 5-åring!

    Klem Stine

    SvarSlett