lørdag 5. september 2009

fortsettelse på den under :)

På søndag møtte jeg Magdalena (hun som skal bo med oss) for første gang. Viste henne litt rundt i byen og gikk deretter hjem. Så en film og rydda litt før Mari kom. Fikk på plass bagasjen hennes, for så og ut å kjøpe litt mat. Gikk ut igjen for å ta en kaffe med engelskmannen før han skulle reise hjem. Utrolig hyggelig fyr!

Mandag skulle vi på språkkurs. Fått beskjed om at vi skulle være der til halv 9, så når klokka begynte å nærme seg kvart på og vi ikke hadde funnet veien enda, begynte vi å stresse. Da vi endelig kom frem, fikk vi beskjed om at det begynte 10!! Lærte div ord på nederlandsk og spiste på cafe i pausen. Virker ikke som et veldig vanskelig språk egentlig. Mye likt norsk og engelsk. Bare gramatikken som er et lite helvette i seg selv.. Hadde kurset fra 10-15.30 mandag-torsdag. Etter kurset på mandag gikk jeg og Mari ut for å spise middag, for så å legge oss.

Tirsdag var vi på Ikea. Fikk kjøpt litt ting til kjøkkenet og litt til rommet mitt (som jeg fortsatt ikke har fått!). Onsdag kom vi hjem etter å ha ordnet opp i div papirer. Vasket kjøkkenet og lagde innvielsesmiddag. Kyllingwok med frø og nøtter. Torsdag spiste vi på pizzahut. Verdens beste pizza! Var med rømme istedenfor tomatsaus, og masse ost. til og med ost inni skorpa! Hvorfor har vi ikke slik på gjøvik?? Så gikk vi hjem og fiksa oss, før vi gikk ut og tok noen øl med en del fra språkkurset.

Nå banket nabo'n på, som også er fra språkkurset, og der var visst hele gjengen! Så nå må jeg hoppe i dusjen og komme meg bort dit! :) Ja, det er egentlig ganske travle (men gøye) dager her :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar